پایگاه خبری وبدا

پایگاه خبری وبدا

امروز یکشنبه ، 1403/11/28

سال 1403 ، جهش تولید با مشارکت مردم

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا (دفتر یاسوج)

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ماموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است. در بررسی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، به نکات مهمی توجه شده که مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های روابط عمومی است. بیشتر بخوانید ..

یاسوج ، بلوار مطهری ، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طبقه سوم ، واحد روابط عمومی

شماره تماس: 0743337251

مدیر مسئول : ذوالفقار دیودل

سردبیر : سیده سحر حسینی

مسوول آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: لابی تلاشی غيررسمي، برنامه‌ريزي شده و استراتژيک براي تحت تأثير قرار دادن تصميم گيران در مورد مساله يا علت خاص با هدف تأثير بر تصميمات آنها است‌

مسوول آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: لابی تلاشی  غيررسمي، برنامه‌ريزي شده و استراتژيک  براي تحت تأثير قرار دادن تصميم گيران در مورد مساله يا علت خاص با هدف تأثير بر تصميمات آنها است‌.




به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سید عابد توفیقیان افزود: تصمیم گیرندگان( قانون گذاران- سياستمداران-مقامات دولتي -رهبران قبيله-رهبران مذهبي-روساي شرکت ها -سازمان ها و...)هستند.




وی تصریح کرد: لابي گری موفق است که با چگونگي فرآیندهاي سياست گذاري آشنا باشد،دانستن اين فرايندها مي‌تواند به شناخت تصميم گيران هدف و تحليل ذي نفعان کمک زيادي کند. 




توفیقان عنوان کرد: مراحل سياست گذاري مي تواند بسيار طولاني شود. ممكن است چندین سال طول بكشد تا سياست خاصي تغيير پیدا کند يا سياست جديدي وضع شود. 




مسئول آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: دو استراتژي اصلي لابي عبارتند از لابي مستقيم و لابي غيرمستقيم  متناسب با منابع سازماني که یکي از اين استراتژي را مي توان در عمل انتخاب کرد.




وی بهترين تکنيک براي اجراي لابي را برقراري ارتباط چهره به چهره با تصميم گير منتخب دانست و عنوان کرد: ساير تاکتيک ها بايد به کمک اين تاکتيک بشتابند.




 وی عنوان کرد: در ارتباط چهره به چهره، شما مي توانيد دغدغه ها و خواسته هاي خود را به صورت مستقيم به فردي که مي تواند تغييري در سياست‌ها ايجاد کند، بازگو کنيد و ارتباط دوطرفه با وي برقرار ساخته و به سوالات و موارد مبهم پاسخ دهيد.




مسئول آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به مهارت‌های اساسی برای یک ارتباط موثر اشاره و یادآور شد: مهارت‌های گوش کردن، مهارت‌های مشاهده کردن، مهارت‌های سخن گفتن و


مذاكره مهم‌ترين و رايج‌ترين روش برقراري ارتباط بين انسان هاست.




توفیقان بیان کرد: فرآيندي گفتگو محور است كه بر روي يک موضوع مشخص در جهت رسيدن به اهداف فردي يا سازماني از طريق توافق به سرانجام برسد و در جهت تامين نيازها، ایجاد رضايت ،تامین منافع طرفين دارای ارزش افزوده، هنر رسيدن به تفاهم متقابل از طريق چانه زدن و بحث و استدلال بر سر نكات اصلي است.




وی در خصوص انواع مذاكره(1-مذاکره ملايم   2-مذاکره سخت   3-مذاکره اصولي) گفت: 


عوامل موثر در مذاكره موفق ( 1-وضعيت ظاهري2-نوع گفتار3-محتوي کلام) است تا اينکه بتوانيم در مذاکرات و تعاملات از هوش هيجاني بالا برخوردار و بهره ببريم.




توفیقان با بیان اینکه بايستي در ابعاد مختلف مطالعه و تمرين کنیم، افزود: قابليتهاي فردي: خوداگاهي: قبل و بعد از مذاکره احساساتي مانند خشم، ترس، شادماني، عشق، شگفتي، شرم ...، را در خود شناسايي کنيم و بر قابليت‌هاي خود اعتماد کرده و مهارت هاي خود مديريتي (خود كنترلي، پذيرش مسئوليت، انعطاف پذيري، اشتياق براي كسب موفقيت، ابتكار، خوش بيني) را کسب و عملي نماييم.






وی بیان کرد: قابليتهاي اجتماعي (هوش ارتباطي)نسبت به نحوه آگاهي از احساسات و نيازهاي ديگران شناخت پيدا کنيم و با روش هاي همدلي و تاثير بر ديگران مطلع و روش‌هاي مديريت روابط اجتماعي را بکار ببنديم. (گسترش توانائيها، توانايي سرعت بخشيدن به تغيير، تأثير گذاري، مديريت تعارضات، كارگروهي و همكاري)




به گزارش وب دا یاسوج،این کارگاه آموزشی  وبیناری  همزمان با حضور  جمعی از پرسنل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان دکتر  مهدی  لایقی اصل از دانشکده بهداشت و تغذیه در سالن اجلاس این معاونت برگزار شد.